Smal dumbbell drukken is een goede oefening voor meer kracht in je triceps. Het gebruik van losse gewichten en de neutrale greep zorgen ervoor dat je triceps anders worden belast, goed om af te wisselen met andere triceps druk oefeningen.

Fitness oefeningen triceps - dumbbell drukken smalle greep

Uitvoering smal dumbbell triceps drukken

  1. Pak twee dumbbells van gelijk gewicht en ga met je rug op een vlakke bank liggen. Houd de dumbbells vast met een neutrale greep (handpalmen naar binnen, pinken richting je voeten). Het is het best om zittend te beginnen met de dumbbells op je schoot, zodat je voorzichtig kunt gaan liggen. Je ligt nu achterover op het bankje met de dumbbels recht boven je borst, houd de dumbbels dicht tegen elkaar, zo’n 5 centimeter van elkaar af. Dit is je startpositie.
  2. Laat nu, terwijl je inademt, de dumbbels langzaam zakken terwijl je ze dicht naast elkaar houd. Ga zo diep mogelijk, maar laat de dumbbels niet je borst raken.
  3. Terwijl je uitademt druk je nu de dumbbels omhoog door bewust je triceps aan te spannen. Ga door tot je armen gestrekt zijn, maar zet je ellebogen bovenaan niet op slot. Heel even vast houden om vervolgens te laten zaken voor de volgende herhaling.

Doe 2-3 sets van 5-15 herhalingen, of zoveel als in je schema past.

Trainingstips smal dumbbel drukken

  •  Houd je ellebogen de gehele oefening zo dicht mogelijk langs je lichaam en voorkom dat ze naar buiten buigen, als dit gebeurd neemt je borst het over en zal de oefening minder effectief voor je triceps zijn.
  • Probeer je bewust te focussen op het strekken en aanspannen van je triceps. Begin met een licht gewicht en verzwaar wanneer je techniek goed door hebt.
  • Voer de beweging gecontroleerd uit, laat de dumbbells langzaam zakken.

 

Gerelateerde oefeningen

Fitness oefeningen triceps - bankdrukken smalle greep - thumbSmal bankdrukken

gevorderd

Troceps oefening lichaamsgewicht - Opdrukken met handen bijelkaar - thumbSmal opdrukken

gevorderd

< terug naar TRICEPS
< terug naar ARMEN