De triceps kickback is een goede fitness oefening voor het trainen van je triceps voor zowel beginners als gevorderden. De oefening is niet belastend voor je schouders, en omdat je de triceps isoleert kun je moeilijk smokkelen en zul je je armen al snel voelen branden.

Fitness oefeningen armen - triceps dumbbell kickback

Uitvoering:

  1. Pak een vlakke bank en een dumbbell (lichter dan je gebruikt met triceps strekken). Pak de dumbbell beet met een neutrale greep (handpalm naar binnen). Voor je linker arm:Ga links van de bank staan, met je rechter knie en rechter hand steunend op het bankje. Voor je rechter arm: ga rechts van de bank staan met je linker knie en linker hand steunend op het bankje. Druk de bovenarm van de arm die je traint dicht tegen je bovenlichaam en buig je ellebogen zodat je onderarm naar beneden hangt, 90 grande ten opzichte van je bovenarm. Dit is je startpositie.
  1. Breng, terwijl je uitademt, de dumbbell langzaam achter je omhoog door je triceps aan te spannen. Ga door tot je arm volledig gestrekt is, houd even vast, en knijp nog een keer goed in je triceps.
  1. Laat nu, terwijl je inademt, de dumbbell langzaam en gecontroleerd terugzakken naar de startpositie voor de volgende herhalingen.

Doe 2-3 sets van 8-15 herhalingen, of zoveel als in je schema past.

Trainingstips:

  • Houd je lichaam en vooral je bovenarm zo stil mogelijk en houd je elleboog strak tegen je zij, alleen je onderarmen bewegen.
  • Let goed op je houding: houd je rug recht, je hoofd omhoog en kijk recht vooruit.
  • Focus jezelf bewust op het aanspannen van je triceps en voer de beweging gecontroleerd uit.
  • Wanneer je geen bankje tot je beschikking hebt kun je de oefening ook voorovergebogen uitvoeren, let er dan extra goed op dat je rug recht is.

 

Gerelateerde oefeningen

Fitness oefeningen armen - voorovergebogen triceps kabel kickback - thumbKabel kickback

halfgevorderd

< terug naar TRICEPS
< terug naar ARMEN