De dubbele crunch is een combinatie oefening voor de buik waarbij je zowel de onderkant als de bovenkant van je buik aanspreekt. Je combineerd de standaard crunch met de omgekeerde crunch.

Buikspier oefeningen - dubbele crunch

Dubbele crunch uitvoering:

  1. Ga met je rug op de vloer liggen met je handen losjes achter je hoofd en je benen en voeten los van de vloer, met je knieën gebogen. Span je buikspieren aan en druk je onderrug stevig in de mat. Houd je kin van je borst en je ellebogen naar buiten. Dit is je startpositie.
  1. Breng nu, terwijl je uitademt, je knieën richting je ellebogen terwijl je tegelijkertijd je bovenlichaam omhoog cruncht richting je benen. Houd bovenaan heel even vaast en knijp extra hard met je buikspieren.
  1. Laat jezelf dan, terwijl in je inademt, weer langzaam zakken voor de volgende herhaling.

Doe sets van 8-15 herhalingen.

Dubbele crunch trainingstips:

  • Laat je benen en voeten niet de vloer aanraken tussen de herhalingen door, maar houdt constant spanning.
  • Trek niet aan je hoofd of nek en houd je ellebogen de hele beweging wijd in dezelfde positie.
  • Houd je kin van je borst, span bewust je buik aan en houd je navel in.
  • Vergeet niet om goed te blijven ademhalen.

 

Gerelateerde oefeningen

Buikspier oefeningen - start crunch - thumbStar crunch

halfgevorderd

< terug naar BUIK