Hangende oefeningen zijn extra zwaar voor de buikspieren, dit omdat je buikspieren vanuit volledige rek werken en de zwaartekracht voor flinke verzwaring van je benen zorgt. Hierdoor is het wel een zeer effectieve manier om een goede six pack te trainen.

Buikspier oefeningen - hangend knieheffen

Uitvoering hangend knieheffen

  1. Voor deze oefening ga je aan een optrekstang hangen met je handpalmen naar voren, met je handen op schouderbreedte of breder. Laat je tenen licht naar binnen wijzen. Dit is je startpositie.
  2. Buig je knieën en heupen, en til je knieën naar je borst. Rol hierbij je ruggenwervel vanaf onderaf op, de beweging is dus meer dan simpelweg je knieën optillen. Probeer je knieën zo hoog mogelijk op te tillen, tot boven het punt waar ze evenwijdig met de vloer zouden zijn. Knijp bovenaan nog een keer extra hard in je buikspieren.
  3. Laat je knieën langzaam zakken voor de volgende herhaling.

Doe sets van 5-20 herhalingen.

Trainingstips hangend knieheffen

  • Focus je bij de oefening op het gebied rond je heupen, houd je navel in, en span bewust je buikspieren aan.
  • Om de intensiteit hoog te houden breng je je benen niet helemaal terug naar beneden tussen de herhalingen door.
  • Vergeet niet om goed te blijven ademhalen: adem uit wanneer je je knieën naar boven brengt, en adem in wanneer je ze weer laat zakken.

 

Gerelateerde oefeningen

Buikspier oefeningen - hangend beenheffen - thumbHangend beenheffen

gevorderd

< terug naar SCHOUDERS