Liggend knieheffen is een goed buikspieroefening voor beginners, omdat de intensiteit vrij laag is, maar je wel leert je bekken onder controle te houden

Afbeelding volgt.

Uitvoering liggend knieheffen

  1. Ga plat op de grond liggen met voeten van de vloer en ja armen naast je lichaam.
  2. Trek nu knieën langzaam in door je buikspieren aan te spannen. Rol hierbij je heupen naar achter, naar de onderkant van ruggenwervel.
  3. Stek je benen dan weer langzaam uit voor de volgende herhaling.

Doe 2-3 sets van 10-30 herhalingen.

Trainingstips liggend knieheffen

  • Focus je bij de oefening op het gebied rond je heupen, houd je navel in, en span bewust je buikspieren aan.
  • Om de intensiteit hoog te houden zorg je ervoor dat je benen de grond niet raken tussen de herhalingen door.
  • Gebruik deze oefening met lage intensiteit om je buikspieren om je buikspieren nog net dat beetje meer uit te putten aan het eind van je training.
  • Vergeet niet om goed te blijven ademhalen.

 

Gerelateerde oefeningen

Buikspier oefeningen - hangend knieheffen - thumbHangend knieheffen

gevorderd

Buikspieren oefening - liggend beenheffen met terugduwen - thumbLiggend beenheffen

halfgevorderd

< terug naar SCHOUDERS