De star crunch is een combinatie oefening voor de buik waarbij je alle spieren in je buik aanspreekt. Het is daarom een zeer effectieve oefening om volledige je buikspieren te trainen met één oefening. Het richt zich op je buikspieren, core, heupen en verbeterd je lenigheid.

Buikspier oefeningen - start crunch

Star Crunch uitvoering:

  1. Ga op je rug liggen en breng je voeten gestrekt omhoog met je voetzolen naar het plafond. Houd je kin van je borst en druk goed je onderrug in de grond. Strek je armen uit naar voeren.
  1. Til nu, terwijl je uitademt, je schouderbladen van de mat en rijk met je uitgestrekte armen naar voren, tussen je benen, die je de gelijkertijd van elkaar weg beweegt. Kom zo hoog mogelijk en breng je benen zo wijd mogelijk. Voor extra intensiteit bovenaan heel even vast houden.
  1. Zak dan, terwijl je inademt, weer langzaam terug waarbij je gecontroleerd je benen sluit voor de volgende herhaling.

Doe sets van 10-15 herhalingen.

Star Crunch trainingstips:

  • Probeer tussen de herhalingen door je schouderbladen van de mat te houden.
  • Houd je kin van je borst, span bewust je buik aan en houd je navel in.
  • Vergeet niet om goed te blijven ademhalen.

 

Gerelateerde oefeningen

Buikspier oefeningen - dubbele crunch - thumbDubbele crunch

halfgevorderd

Buikspier oefeningen - crunch met gehefde benen - thumbCrunch met benen omhoog

halfgevorderd

< terug naar BUIK