Cardio is een belangrijk onderdeel van je trainingsschema, het helpt om je lichaam goed op te warmen, om vet te verbranden en je conditie op te bouwen. De cross-trainer is niet meer weg te denken uit de sportscholen. Het is een effectief apparaat dat, waarbij je je hele lichaam aan het werk zet, en daarom zeer geschikt is als warming-up.

cardio oefeningen - cross trainer uitleg en tips - afbeelding

Cross-trainer uitvoering:

  1. Stel het gewenste programma in en stap met een goede houding op het apparaat, met je rug en nek recht, en je borst naar voren.
  2. Trek en duw nu de stangen om en om naar je toe en an je af, waarbij je bewust je rug aanspant om ze naar je toe te trekken, en bewust je borst aanspant om ze van je af te drukken.

Doe als warming up aan het begin van je workout, of als intensieve cardio workout.

Cross-trainer trainingstips:

  • Let goed op je houding, dit is op de band net zo belangrijk als buiten.
  • Wil je je vetverbranding goed opstoken, ga dan voor intervals. Je verbrand over het algemeen meer vet wanneer bijvoorbeeld 10 minuten intensief traint, dan een half uur op een laag tempo.

Gerelateerde oefeningen

cardio oefeningen - fietsen uitleg en tips - thumb Fietsen

beginner

Fitness cardio oefeningen - roei apparaat - thumb Roeiapparaat

beginner

cardio oefeningen - wandelen - thumb Wandelen

beginner

< terug naar CARDIO