De pulldown met brede greep is een fitness oefening voor de rug die zich focust op de gehele lats. De uitvoering is lastiger dan de smalle greep omdat er meer rek op je rug komt te staan en je biceps minder kunnen helpen.

Fitness oefeningen rug - pulldown brede greep

Pull-down Breed uitvoering:

  1. Bevestig een brede rechte stang aan de kabelmachine. Pak de stang breed vast, flink wijder dan schouderbreedte. Leun iets achterover en span je lats goed aan, dit is je startpositie.
  2. Trek nu, terwijl je uitademt, de stang in een gecontroleerde beweging naar beneden. Ga door tot de stang bijna tegen de bovenkant van je borst. Houdt de onderste positie even vast en knijp nog een keer goed met je rug.
  3. Laat de stang dan, terwijl je inademt, weer langzaam naar boven komen voor de volgende herhaling.

Doe sets 2-3 sets van 8-15 herhalingen, of zoveel als in je fitness schema past.

Pull-down Breed Trainingstips:

  • Het is goed om bij deze oefening iets achterover te hangen zodat je je lats goed aan kunt spannen, probeer echter tijdens de oefening niet te ver naar achter te zakken. Je wilt het gewicht met je lats naar beneden brengen, en niet met je lichaamsgewicht.
  • Zorg ervoor dat je tijdens de oefening je rug iets gehold houdt, door je borst goed naar voren te houden.
  • Bij deze oefening gaat het er niet om dat je zo zwaar mogelijk traint, maar om de oefening zo goed mogelijk uit te voeren, begin dus met een licht gewicht.

 

Gerelateerde oefeningen

Fitness oefeningen rug - pulldown tot in nek - thumbPulldown tot in nek

gevorderde

< terug naar LATISSIMUS
< terug naar RUG