De staande pulldown met gestrekte armen is uniek omdat hij wanneer goed uitgevoerd puur de nadruk op de lats legt, waardoor je echt goed je vleugels kunt isoleren. Verder is het een prettige oefening waarbij je een goede rek op je rug voelt.

Fitness oefeningen rug - pulldown gestrekte armen - afbeelding

Uitvoering pulldown gestrekte armen:

  1. Bevestig een korte rechte stang aan de kabelmachine of puley. Ga met je gezicht naar de gewichten staan met je voeten op schouderbreedte en leun licht naar voren. Houd je hoofd recht en je onderrug een heel klein beetje gehold. Strek je armen en pak de stang vast met een bovenhandse greep.
  1. Terwijl je je armen constant gestrekt houd trek je de stang richting je dijen met een wijde vloeiende boog, waarbij je de kracht haalt uit je lats. Adem uit tijdens het naar beneden brengen en knijp hard in je lats zodra je je dijen raakt.
  1. Laat de stang dan weer in en vloeiende, gecontroleerde beweging omhoog komen totdat je armen weer paralel aan de vloer zijn, terwijl je inademt. Laat tussendoor de gewichten niet op elkaar botsen.

Doe 3 sets van 8-15 herhaling of tot spierfalen aan het einde van je rug routine.

Trainingstips pulldown gestrekte armen:

  • Doe deze oefening aan het eind van je rug-routine, om extra goed de vleugels te verzuren.
  • Zorg ervoor dat je lats het werk doen. Houd je armen daarvoor goed gestrekt, het buigen van de ellebogen zorgt ervoor dat je tricpes de beweging overnemen.
  • Als je de lats verder wil rekken kun je verder voorover buigen en de stang verder omhoog laten komen waardoor de beweging groter wordt.

 

Gerelateerde oefeningen

Fitness oefeningen rug - pulldown gestrekte armen zittend - thumbZittende lats pulldown

halfgevorderd

< terug naar LATISSIMUS
< terug naar RUG