Roeien met machine is een fitness oefening voor de rug , waarbij je door de machine word geholpen in de beweging. Hierdoor kun je je extra goed focussen op het aanspannen van de juiste spieren in je rug.

Fitness oefeningen rug - roeien met machine

Machine roeien uitvoering:

  1. Ga met je borst tegen de de steun zitten en houd de handvatten vast in een bovenhandse greep. Houd je borst goed naar voren, tegen de eventuele steun. Houd je rug recht of licht in een holling. Dit is je startpositie.
  2. Trek nu, terwijl je uitademt, het handvat richting je buikspieren, door je ellebogen naar achter bewegen. Breng hierbij je schouderbladen naar elkaar toe. Houd het gewicht even vast en knijp nog eens goed met je rug.
  3. Laat het gewicht dan weer langzaam terugzakken voor de volgende herhalingen, terwijl je inademt..

Doe 2-3 sets van 10-15 herhalingen of zoveel als in je schema past.

Machine roeien trainingstips:

  • Laat het gewicht niet helemaal terug zakken tussen de herhalingen, je wilt constant spanning op je rug houden.
  • Voer de beweging langzaam en gecontroleerd uit, ga niet gooien met het handvat en laat het langzaam terugzakken.
  • Focus je bewust op het aanspannen van je rug, en knijp goed je schouderbladen naar elkaar toe.

 

Gerelateerde oefeningen

Fitness cardio oefeningen - roei apparaat - thumb Roeiapparaat

beginner

< terug naar MIDDENRUG
< terug naar RUG