Kabel opduwen is een goede oefening om je schouders te laten branden en flink te verzuren. Het is een effectieve oefening voor meer uithoudingsvermogen in je schouders en triceps. Het dus een goede oefening voor boksers, het zal helpen de verzuringsplafond te verhogen bij het stoten.

Schouder fitness oefening - wisselend kabel oefeningen

Uitvoering:

  1. Voor deze oefening heb je een kabel machine met dubbele pulley nodig. Bevestig handvatten en zet de pulley op de laagste stand. Selecteer een ligt gewicht en ga midden tussen de twee kabels in staan, met je knieƫn licht gebogen. Pak de handvatten beet en duw ze tot schouder hoogte met je ellebogen dicht bij je lichaam. Je handpalmen wijzen naar voren (duimen aan de binnenkant). Dit is je startpositie.
  1. Druk dan je rechter arm recht naar boven door je elleboog te strekken. Ga door tot je arm helemaal gestrekt is boven je. Houd heel even vast.
  1. Laat je rechter arm dan weer zakken tot de startpositie. Druk dan je linkerarm omhoog en wissel zo rechts en links af.

Doe 2-3 sets van 15-20 herhalingen per arm, of zoveel als in je schema past.

 

Trainingstips:

  • Doe deze oefening met een licht gewicht, het gaat hier om uithoudingsvermogen, dus veel herhalingen.
  • Let erop dat je rechtop blijft staan, en je rug recht houd.
  • Je mag deze oefening meer op snelheid doen, maar blijf de beweging gecontroleerd uitvoeren, begin dus eerst langzaam.
  • Voorkom dat de gewichten op elkaar botsen tussen de herhalingen door, je wilt constant spanning op je schouders.

 

Gerelateerde oefeningen

Schouder fitness oefening - voorwaards kabel heffen - thumbVoorwaarts kabel heffen

halfgevorderd

fitness oefeningen schouders - zittend kabel opduwen - thumbZittend kabel opduwen

halfgevorderd

< terug naar SCHOUDERS